Facebook ta paylaştweet leGoogle Plus ile paylaş

Finlandiya'da haftada 4 gün çalışılacak haberi yalan çıktı

7.1.2020
Büyült
Küçült
Haberi Yazdır

Finlandiya'da haftada 4 gün çalışılacak haberi asılsız çıktı. Asılsız haber, son 24 saatte Türkiye dâhil onlarca ülkede hızla yayıldı.

İngiltere merkezli The Guardian’da dün yayımlanan haberde Finlandiya’nın 34 yaşındaki yeni başbakanı Sanna Marin’in, haftada dört gün ve günde altı saat çalışmayı içeren yeni sistem için bir plan uygulamaya koyduğu iddia edildi.

Haber 12 saat içinde İngiliz gazeteleri üzerinden Avrupa’ya, Türkiye'deki haber sitelerine ve Hindistan'a kadar yayıldı. Türkiye'de faaliyet gösteren Journo, Fin haber sitesinden bu fake (sahte) haberin nasıl yayıldığını aktardı.

Haberin ortaya çıkış hikayesi şöyle;

Finlandiya’da iktidardaki Sosyal Demokrat Parti (SDP), 120. kuruluş yıl dönümü vesilesiyle 19 Ağustos 2019’da ülkenin güneybatısındaki Turku şehrinde bir etkinlik düzenlemişti. O dönemde Ulaştırma Bakanı olan Marin de bu etkinlik kapsamındaki bir panelde konuşmuştu. Marin, gayriresmi bir ortamda yapılan o panelde gelen bir soru üzerine, çalışma haftasının dört güne veya çalışma gününün altı saate düşürülmesi durumunda ekonomide üretkenliğin artabileceğini söyledi. Marin’in şahsi fikrini ifade eden bu sözler o dönemde çok büyük yankı yaratmasa da, Fin medyasında birkaç haber çıktı. SDP geçen ay seçimi kazanıp Marin başbakan olunca, dünyanın dört bir yanındaki medya kuruluşları onun hakkındaki arşiv haberlerini karıştırmaya başladılar. Avusturya haber sitesi Kontrast, ağustostaki etkinlikte Marin’in söylediği sözleri 16 Aralık’ta “ısıtıp” haberleştirdi. Bu haberde hata yoktu. Ancak Brüksel’deki New Europe gazetesi 2 Ocak’ta Kontrast’ın haberini yanlış ve eksik bir şekilde aktardı. Haber, Marin’in başbakan olduktan sonra çalışma gün ve saatlerini azaltmak için öneri verdiğini savunuyordu. Bu doğru değildi. Aradan günler geçti ve Belçika’daki gazetenin İngilizce haberi, dün İngiliz tabloidleri üzerinden Türkiye dâhil tüm dünyaya yayıldı. The Guardian gibi saygın bir gazete bile tuzağa düştü. Fin dergisi Talouselama, “Aylarca önce ortaya atılmış bir fikir, şimdi abartılarak bir orman yangını gibi yayıldı” ifadesini kullandı.

Fin devlet televizyonu YLE’nin bugünkü haberine göre, bu asılsız haberden bağımsız olarak, Marin’in paneldeki ağustos ayındaki panelde ortaya attığı iddia da tartışılıyor. Marin, otomobil lastiği üreticisi Nokian Tyres’ın 1990’larda çalışma gününü kısaltarak üretkenliği artırdığını söylemişti. Ancak 2000-2014 döneminde bu şirketin başkanlığını yapan Kim Gran’a göre Fin başbakan yanlış bilgilendirilmiş. Gran, “Marin zikrettiği sayıları kimden aldı bilmiyorum. Biz şirketin sadece bir departmanında kısa bir süre için yeni bir çalışma sistemi denemiştik ama çalışanlar memnun kalmayınca sonlandırdık” dedi.

Her türlü hakkı saklıdır.

Yorumlar - Toplam ( 0 ) Yorum Yapıldı.

Adınız *

Yorum Yaz

yükleniyor...

 Yorumlar

Henüz Yorum yapılammış. ilk yorumu yapan siz olun...

Diğer Haberler

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu ile taksiciler arasında gerginlik yaşandı. İmamoğlu, taksiciler tarafından yuhalanması üzerine geri dönüp ''Kim yuh...

CHP'li Barış Yarkadaş, Twitter hesabından öne sürdüğü iddialara göre Sağlık Bakanlığı, içerideki ve dışarıdaki baskılar sonrasında gerçek vaka sayısını açıklamaya kara...

Adıyaman'ın Gölbaşı ilçesinde 24 Kasım Öğretmenler Günü'nde yapılan öğretmen yemininin görüntüsü sosyal medyada gündem oldu.

Oflu İsmail’in torunu Orhun Hacısüleymanoğlu sosyal medya hesabından Ali Osman Hacısüleymanoğlu’nun CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu tehdit eden Alaattin Çakıcı...

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'dan Koronavirüs (Kovid-19) aşısı açıklamaları geldi. Bakan Koca, ABD'li Pfizer şirketinin aşısının aralık ayında risk gruplarına yapılacağ...

Cumhurbaşkanlığı Yüksek İstişare Kurulu (YİK) üyesi Bülent Arınç istifa etti.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2020 yılının 20 Kasım tarihi itibariyle cinayete kurban giden kadın sayısını açıkladı. Bakan Soylu, açıklamalarına ek olarak erkeklere ...

Yazarlar
Website Security Test